Våra vassaste skills
SEO
Sökmotoroptimering (SEO) är ingen exakt vetenskap. Algoritmerna som styr vilka sajter som kommer upp när du söker är både avancerade – och hemliga. För att bli riktigt bra på SEO krävs erfarenhet, pigga hjärnceller och en vilja att hela tiden prestera bättre.
SEM
Sökmotorannonsering (genom Google Adwords) är ett effektivt och säkert verktyg för att alltid hamna högt upp i listorna. Men även här behövs kunskap och erfarenhet för att det ska bli rätt, och effektivt. Vad du skriver, hur du skriver, vad du länkar till och hur du genomför köpet – allt spelar roll för resultatet.
Analys
Vi gör alltid någon form av analys av dina förutsättningar. Ibland är det enkelt, ibland behövs mer tid. Hur mycket beror förstås på vilka mål och vilken budget du har. Men regeln är enkel – utan analys och förståelse för din verksamhet går det inte att leverera bra resultat.
Google
Google har 95 % av marknaden för sökmotorer i Sverige, är världens största medieägare och den överlägset största marknadsföringskanalen i Sverige. Därför är det också en självklarhet att det är Google vi riktar in oss på i första hand i vårt arbete med sökmotormarknadsföring.
Konvertering
Klick är inte det enda som räknas i den digitala världen. Du behöver veta vad du vill att din målgrupp ska göra: beställa en produkt, ringa dig, bli medlem, eller kanske få en ändrad uppfattning i en fråga? Sedan måste du leda besökarna dit. Det är detta som vi kallar för konvertering, och det kräver precis som allt annat erfarenhet och kompetens.
Webbdesign
Om din befintliga webbplats är bra i grunden krävs det kanske bara effektiv SEM (SEO + SEA) för att öka besök, konverteringar och intäkter. Håller den inte måttet, eller om vi är överens om att skapa en ny profil för företaget, så tar vi fram en ny webbplats. Grafisk form, text, bilder, film och självklart en proffsig och sökmotorvänlig plattform – vi fixar allt som behövs.